نویسندگان
چکیده
این مقاله به بررسی اهمیت حفظ حریم خصوصی در محیطهای آموزشی از منظر فقه امامیه و حقوق ایران میپردازد. با توجه به نقش مهم حریم خصوصی در ایجاد محیطهای آموزشی ایمن و سازنده، پژوهش حاضر سعی دارد تا دیدگاههای فقهی و حقوقی در این زمینه را تحلیل کرده و نقاط اشتراک و اختلاف آنها را بررسی کند. نتایج نشان میدهد که هرچند فقه امامیه و حقوق ایران در اصول کلی حفاظت از حریم خصوصی توافق دارند، اما در برخی جنبههای اجرایی و تفسیری تفاوتهایی وجود دارد که نیازمند هماهنگی بیشتر است.
دانش آموخته سطح 2 حوزه علمیه تهران . meysameskandari259@gmil.com
کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور شهر ری.ghulumiwwly609@gmail.com
دانش آموخته سطح دو سفیران هدایت .amirfhg32@gmail.com
کلیدواژهها